Monday 20 June 2011

Khairy, PERKASA & Hishamuddin ; Pakatan Untuk Gagalkan BERSIH 2.0


Apa kata Najib dan Hishamuddin, apabila Ketua Pemuda UMNO jadi macam ni;

Pertama;
"Terbaharu, Khairy menerusi Twitter mengkritik Dialog Antarabangsa Langkawi yang muncul hasil inisiatif Tun Dr Mahathir Mohamad, yang disifatkannya sebagai program yang tidak perlu dilaksanakan lagi. Khairy mengkritik keras kehadiran Presiden Zimbabwe Robert Mugabe, salah seorang diktator yang mahu dipinggirkan oleh masyarakat antarabangsa ekoran tindakannya terhadap warga berketurunan Eropah di negaranya." - Harakahdaily.my.
Kedua;
"Ketua Pemuda Umno, Khairy Jamaluddin berkata, pergerakan itu akan tetap mengadakan perhimpunannya pada 9 Julai walaupun polis memberi amaran akan mengambil tindakan. Katanya, waktu untuk membincangkan mengenai permit bagi perhimpunan berkenaan juga telah berakhir. "Saya rasa (berhubung) isu permit ini, keretapi dah lepas dah. "Apa sajalah, permit polis, amaran dia nak bagi, pemuda tetap akan hadir. "Waktu untuk amaran sudah berakhir," katanya lagi ketika ditanya dalam satu sidang media hari ini." - MalaysiaKini.
Bagi pihak saya, saya amat bersetuju dengan pendapat ini;
"Perbalahan Naib Presiden Umno, Datuk Seri Hishamuddin Tun Hussein dan Ketua Pemudanya, Khairy Jamaluddin berhubung perhimpunan sayap parti itu disifatkan sebagai wayang semata-mata." - KeadilanDaily.
Secara kesimpulan; Khairy Jamaluddin, Datuk Seri Hishamuddin Tun Hussein & PERKASA berlakon dipentas yang sama, pentas yang ingin menggagalkan BERSIH.



No comments:

Post a Comment