Monday 6 June 2011

Kazakhstan With Love

Apakah kelebihan untuk Pakatan Rakyat akan isu ini?
"Apakah tujuan sebenar Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak dan isteri ke Kazakhstan, atas urusan rasmi negara atau untuk menguruskan perkahwinan anaknya, Nooryana Najwa?" - Harakahdaily
Jika ia tidak memberi sebarang impak, ia tidak perlu diperbesarkan, jika ia sebagai contoh PM menggunakan wang rakyat untuk pergi merisik maka ia perlu diperbesarkan.

Seperti isu ini apabila digandingkan dengan lawatan PM ke Kazakhstan mampu menidakkan kata-kata di bawah jika PM menggunakan duit rakyat untuk urusan peribadi dan keluarganya.
"Perdana Menteri berkata perjuangan Umno dan BN selama ini menepati ciri-ciri negara kebajikan seperti dalam bidang pendidikan, kesihatan, subsidi makanan dan minyak yang semuanya sudah dinikmati oleh rakyat sejak sekian lama." - Malaysiakini
Apakah PM ke Kazakhstan disebabkan gembira dan selesa dengan kenyataan Nazri Aziz :
"Negara kebajikan PAS mudahkan Umno hadapi PRU-13, dakwa Nazri" - The Malaysian Insider
Anda tentu akan tertanya-tanya mengapa Nazri Aziz begitu teruja dengan "Negara Berkebajikan" yang PAS ingin laksanakan? Sudah tentu ia teruja, sedangkan saya yang sedang menulis blog ini begitu teruja dengan "Negara Berkebajikan" tersebut.

No comments:

Post a Comment