Tuesday 7 June 2011

Apabila Anda Masih Lagi Memeluk Barisan Nasional

Apabila kaum Cina membela kematian seorang Melayu;
"Kerajaan seharusnya mengadakan suruhanjaya diraja siasatan esok berhubung kematian pengawai Kastam Ahmad Sarbaini Mohamad untuk mengembalikan keyakinan orang ramai terhadap institusi-insitutsi negara ini, kata Penasihat DAP Lim Kit Siang." - The Malaysian Insider.
Apabila seorang Abang tidak tahu kegiatan adik;
"Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Hishammuddin Hussein menafikan laporan akhbar Australia yang mendakwa adiknya dibayar untuk menjayakan kontrak kerajaan dengan syarikat negara kiwi itu. Bercakap kepada pemberita hari ini, beliau mendakwa tidak tahu menahu mengenai kegiatan Haris Onn Hussein." - Malaysiakini.
Apabila PM pergi merisik;
"Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak didakwa menggunakan program pribadi untuk menguruskan perkahwinan anaknya dengan dicampuradukkan dengan program kerajaan semasa ke Kazakhstan sekarang." - Harakahdaily.
Apabila DAP merindui Allahyarham Ustaz Fadzil Noor;
"Memetik kata-kata Hadi, “Kita mulakan dengan pelaksanaan Negara Berkebajikan. Ia ada dalam Islam dan al-Quran. Dalam al-Quran tidak sebut Negara Islam, ia sebut Negara Berkebajikan”, ia mengingatkan kita semua kepada apa yang diperjuangkan oleh Allahyrahm Ustaz Fadzil untuk membawa imej Islam yang lebih demokratik, inklusif, terbuka dan adil tanpa mengorbankan prinsip perjuangan PAS." - Roket Kini.
Apabila anda sudah mengerti, tiada guna anda bersama Barisan Nasional lagi, ayuh berubah!

1 comment:

Mukhlisah Nur (^___^) said...

Abapila anda masih memeluk Be End...
Percaya ia akan tamat dalam PRU13..
Bersediakan anda menghadapinya??

Post a Comment