Sunday 12 June 2011

AKP Sudah, Pakatan Rakyat bila lagi?


Rakyat Turki telah meraikan kemenangan Parti Keadilan dan Kesejahteraan (AKP).
"Parti Keadilan dan Kesejahteraan (AKP) Turki pimpinan Toyyib Erdorgan berjaya memenangi pilihan raya Turki buat kali ketiga berturut-turut dan sekalligus memecahkan rekod yang dipegang parti pimpinan Adnan Manderes sebelum ini." - Harakahdaily.
Rakyat Malaysia nak raikan kemenangan Pakatan Rakyat bila?

Jangan risau, akan sampai masanya kita akan raikan kemenangan tersebut, disebabkan banyak persoalan-persoalan yang makin membingungkan.

Soalan Pertama; Kenapa susah sangat mahu dedahkan perjanjian IPP?
"“DAP menyatakan sokongan penuh kepada Ahli Parlimen Gua Musang, Tengku Razaleigh Hamzah yang mencadangkan agar sebuah suruhanjaya diraja ditubuhkan bagi menyiasat kontrak antara TNB dan IPP.

“Suruhanjaya diraja ini akan menentukan sejauh mana perjanjian tersebut memberi beban kepada pengguna berikutan kenaikan tarif elektrik dan memperkenalkan langkah- langkah terbaik bagi mengurangkan atau menghindari beban kewangan yang teruk kepada rakyat,” kata Lim yang juga Ketua Menteri Pulau Pinang."
- The Malaysianinsider.
Soalan Kedua; Kenapa bersungguh benar Utusan Melayu untuk menghalang BERSIH 2.0?
"Kolumnis kontroversial Utusan, Awang Selamat menyifatkan orang Melayu yang menyertai Bersih - yang akan mengadakan perhimpunannya 9 Julai depan - sebagai mereka yang dangkal berpolitik, kerana mendakwa faedah besarnya dinikmati oleh kaum lain." - Malaysiakini.
Kita semua seharusnya bersabar, sedikit tersilap mungkin akan membawa padah yang berpanjangan.

No comments:

Post a Comment